pondelok 12. marca 2018

Trasené rezy

Sobota u nás, bola trochu "oslavná". Zišli sme sa najbližšia rodina. Aká by to bola oslava bez dobrého zákuska. 
Trasenú tortu všetci doma poznáme a pozná ju hádam každý. Upravila som teda recep aby bolo všetkého dosť na plech a aby mohli byť namiesto torty rezy. 
A  boli to obrovské rezy 😊 Piškótové cesto ktoré som použila ma prekvapilo najviac. Krásne narástlo a bolo vláčne. Nečakala som to. Určite by stačilo upiecť ho z menšej dávky surovín, možno 2/3 by stačili... Urobila som  radšej aj väčšiu dávku krému.  Šľahačky nie je nikdy dosť, aspoň čo sa mňa týka, tak som aj tej dopriala. 
Konečný výsledok bol takýto...



Suroviny: 6 vajec, 260 g práškového cukru, 150 ml oleja, 150 ml mlieka, 300 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva.

Krém: 3 mandarinkové kompóty (jedna konzerva mala 312 g), 3 šľahačkové smotany (po 250 ml), 3 Olé vanilkové pudingové prášky (puding bez varenia), 1 PL kakaa, 1 PL práškového cukru.

Šľahačka: 3 balíčky práškovej šľahačky, 450 ml mlieka, 3 PL práškového cukru, 2 stužovače šľahačky.

Postup: Žĺtky som vyšľahala s práškovým cukrom na penu. Postupne som pridávala striedavo olej a mlieko. Vyšľahala som hustú bledú penu. 
Ručne vareškou som primiešala postupne múku zmiešanú s práškom do pečiva, striedavo s vyšľahaným tuhým snehom z bielkov a štipky soli. 
Hlboký plech  (32x38 cm) som vyložila papierom na pečenie a rozotrela som cesto. Piekla som pri teplote 180 stupňov 25 minút. 

Krém: Robila som ho na dvakrát. Použila som misku-kysku, ale môže byť akákoľvek, len nech sa dá dobre uzatvoriť.

2 mandarinkové kompóty som zliala, mandarinky som nakrájala na menšie kúsky. 
Šťavu (bolo jej vyše 200 ml) som zmiešala s 2 šľahačkovými smotanami (500 ml), pridala som 2 pudingové prášky a nakrájané mandarinky. 
Misku som zatvorila a obsah som dobre zatrepala kým nevznikol hustý krém. 

1 mandarinkový kompót som zliala, tiež som mandarinky nakrájala. 
Do šťavy (bolo jej 100 ml) som primiešala 1 šľahačkovú smotanu (250 ml), 1 pudingový prášok, 1 PL kaka a 1 PL práškového cukru a mandarinky. 
Misku som zatvorila a dobre pretrepala.

Šľahačka: Do mlieka som prisypala šľahačku v prášku a stužovače šľahačky.  Prešľahala som, potom som dosladila a vyšľahala do tuha. 

Vychladnuté cesto som prevrátila a stiahla papier. Opäť som ho prevrátila na plytký plech. Natrela som najskôr bledý krém, vložila som do chladničky a zatiaľ som pripravila tmavý krém. Natrela som ho na koláč. Nechala som v chladnička pár hodín a potom som natrela šľahačku a dozdobila nastrúhanou čokoládou.



2 komentáre:

  1. Trasený robieva Lenkina dcéra a veru je parádny. Evka, ako dobre, že ste sa rodinka stretli, to sú tie najkrajšie chvíle, už teraz sa teším, že v máji príde najstarší syn Miško so synom Maxom a určite sa ešte nejaké to naše dieťa pridruží, zrejme Jurko. Všetkých 4 máme doma len raz za pár rokov :-(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Máš pravdu, rodina by mala byť na prvom mieste a treba si vážiť stretnutia lebo nevieme dokedy sa budeme tak stretávať...viem, že ty to máš ťažšie keďže máš deti rozlietané po svete... chvíle s nimi sú pre teba o to vzácnejšie, že sú veľmi zriedkavé...ty sa tešíš z ich úspechov a to je tiež veľké šťastie...ahoj

    OdpovedaťOdstrániť