utorok 4. júla 2017

Pestrý koláč

Bublaniny sa pečú na všetky možné spôsoby a s rôznym ovocím. Možno aj preto sú také obľúbené. Dnes som upiekla maslovú s broskyňami a ríbezľami. Aby nebola len taká jednoduchá, do časti cesta som pridala kakao. Takto to dopadlo  😊 



Suroviny: 250 g masla (môže byť aj Hera maslová), 200 g práškového cukru, 50 g práškového cukru do snehu, 1 vanilínový cukor,  5 vajec, 100 ml mlieka, 400 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, ovocie.

Postup: Pred pečením si nechám všetky potrebné suroviny pár hodín pri izbovej teplote. Zmäknuté maslo som vymiešala s cukrom (200 g) a vanilínovým cukrom do peny. Postupne som primiešavala po jednom žĺtky. Dobre som  premiešala, aby vznikol hladký krém. Striedavo som pridávala  vlažné mlieko s múkou a práškom do pečiva. 

Z bielkov a 50 g práškového cukru som vyšľahala tuhý sneh a zľahka vareškou som ho zamiešala k cestu. Väčšiu časť cesta som rovnomerne rozotrela na plech vyložený papierom na pečenie. Do zvyšného cesta som pridala 1 PL kakaa. 

Cesto som rozdelila na bledé cesto lyžicou a ešte som trochu premiešala aby bolo mramorové. Po vrchu som uložila ovocie. Dávala som červené a čierne ríbezle s nakrájanými broskyňami. 
(Ovocie som obalila v práškovom cukre a potom som ho dávala na cesto.
Koláč som piekla pri teplote 175 stupňov 23 minút. 




2 komentáre:

  1. Evka, toto sú najlepšie koláčiky! S ovocím mám rada :-)
    Ďakujem ti za krásne komentáre u mňa! Ja som v dôchodkovom veku, lebo síce mám 62, čo by znamenalo, že práve idem na dôchodok, ale ešte sa mi započítali aspoň čiastočne deti a aj z rokov sa mi odrátala alikvotna čiastka a tak už 4 roky som dôchodca :-) Ale tak ti poviem, posledné roky som nerobila na celý úväzok a aj tak mi to dávalo zabrať. Neviem si predstaviť, že sa pôjde na dôchodok v 65, veď to každý nezvládne. A k tej skromnosti - to sme aj my, vychovať a dať škloly 4 deťom, to sa musia rodičia sakra uskromňovať. Ale ako robí aj Danka, to v jeseni bude 2 roky, je nám dobre. Naučení šetriť a uťahovať, našetrili sme si čo-to:-) A vieme, že ku šťastiu stačí tak málo, lebo všetko je v hlave a myslení. Treba sa potešiť maličkosťami, hľadieť okolo seba a vždy sa niečo pekné nájde :-)
    Evka, maj sa dobre a nech už aj vám spŕchne!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem ti Danka za pekné slová...viem si predstaviť čo ste si aj vy užili ale máš šikovné a úspešné deti a stálo to zato, ja sa tiež z mojich teším a to je odmena za všetky starosti...život je taký, raz je dobre, inokedy zase horšie, rôzne prekážky sa nám stavajú do cesty ale aj pekné veci a tak to má byť... nesťažujem sa, veď ty to chápeš ako to myslím...krásne dni pá

    OdpovedaťOdstrániť