streda 10. mája 2017

Pečené zabíjačkové mäso (Tajomstvo mojej kuchyne)

Pravidelne sledujem reláciu "Tajomstvo mojej kuchyne." Pozornosť venujem hlavne sladkým receptom, zákuskom a koláčom ale aj príprava niektorých jedál je  zaujímava. Pred časom ma zaujal jeden recept  z mäsa. Jedlo vyzeralo veľmi dobre a tak som ho s mojimi úpravami a doplnenými surovina urobila. Recept je teda už iný ale ďakujem autorke za inšpiráciu. 






Suroviny: bravčové plece, slanina, kuracie pečienky, cibuľa, cesnak, 4 ks bobkový list, 4 ks nové korenie, celá rasca, majoránka, masť, soľ.

Postup: Nakrájala som mäso, slaninu a cibuľu na väčšie kúsky.  Mäso som najskôr opiekla na rajnici s trochou masti, pridala som  koreniny okrem majoránky, nakrájaný cesnak  a časť cibule. Chvíľu som všetko opekala. Pekáč som vytrela trochou masti a rozložila som zmes z rajnici.Posypala som majoránkou.a soľou.  Medzi kúsky mäsa som vložila slaninu a pečienku. Vrch som posypala cibuľou. (Kto má rád cibuľu, môže dať viac). Podliala som vodou, prikryla a v rúre som dusila. Keď bolo mäso mäkké, odokryté som  ešte zapiekla. 

Zemiakové lokše: 1 kg uvarených zemiakov v šupke som očistila a postrúhala. Pridala som soľ a podľa potreby hladkú múku  (300-400 g, záleží od zemiakov), cesto by nemalo byť veľmi mäkké aby sa dalo rozvaľkať. Z cesta som urobila šúľok, nakrájala na kúsky a každý kúsok som rozvaľkala na pomúčenej doske. Rozohriala som panvicu (bez tuku) a jednotlivé lokše som z každej strany opekala. Dobre je ich pred pečením na panvici popichať alebo jemne nakrojiť. Opečené lokše som potrela výpekom z mäsa.
Zemiakové lokše som už robila aj z obyčajných uvarených zemiakov (bez šupky), keď mi zostali z obeda. Nevidela som žiadny rozdiel, možno mi  také ešte viac chutili. 

Mäsko som podávala so zemiakovými lokšami a čalamádou z kapusty a cvikly


Pôvodný recept je TU


A po obede niečo sladké. Tento víkend to bola  Krémeška,  aj so šľahačkou 😋 







1 komentár:

  1. Evka, parádny obedík si urobila! Mäsko určite veľmi chutné, už tá vôňa pri príprave musela byť krásna! No a krémeš, to je mňamka!
    kapusto-cviklový šalátik je tiež lákavý, ten asi najbližšie vyskúšam urobiť, ale len v menšom množstve, potom dám na blog aj ja :-)
    Vieš, ja keď takto vidím tie fajn jedlá na blogoch, ostanem vždy hladná a zo všetkého by som si hneď dala :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť