streda 10. mája 2017

Čalamáda kapustovo-cviklová

Zdravá a chuťovo tiež dobrá. A hlavne, dá sa urobiť kedykoľvek. 

Suroviny: 3 kg bielej kapusty, 2 kg uvarenej cvikle, 1 kg cibule 1,5 l vody, 300 ml octu, 300 g cukru, 1 balenie mletej rasce, čierne mleté korenie, soľ.

Postup: Kapustu som nakrájala na rezančeky, tiež uvarenú a očistenú cviklu, cibuľu som nakrájala na mesiačiky. Spolu som všetko zmiešala. Do vody som naliala ocot, pridala cukor, soľ, rascu a korenie a povarila som, kým sa cukor nerozpustil.  
(Koreniny, soľ a ocot sa môžu upraviť podľa chuti, kto má ako rád, sladšie alebo kyslejšie, aj rasce nemusí byť toľko).
Horúcim nálevom som zaliala zeleninu. Nechala som prikryté v chlade postáť 24 hodín. Potom som čalamádu dala do zaváraninových pohárov a pri 80 stupňoch som sterilizovala 20 minút.





  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára