utorok 20. decembra 2016

Pomarančové kolieska

Pre spestrenie chuti a vône, aby nebolo všetko len orechové, vanilkové  a škoricové 😊 upiekla som aj takéto jednoduché kolieska. 



Suroviny: 250 g hladkej múky, 120 g masla (Hery), 80 g práškového cukru, 4 žĺtky, 2 balíčky vanilínového cukru, 2 PL pomarančovej šťavy, štipka soli, lekvár.

Postup: V miske som vymiešala vareškou maslo s cukrom, vanilínovými cukrami a žĺtkami. Pridala som soľ a múku. Ďalej som spracovávala cesto rukou. Cesto bolo mäkké. Nechala som ho odležať asi 30 minút  v chladničke. Potom som z  cesta odoberala kúsky a tvarovala menšie guličky s priemerom asi 5 mm. Guličky som kládla na plech vystlaný papierom na pečenie,  ďalej od seba. Do každej guličky som prstom urobila priehlbinku, tým sa gulička roztlačila na koliesko. Do jamky som dala lyžičkou  marhuľový lekvár. Pri teplote 175 stupňov som piekla 15 minút. 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára