utorok 10. mája 2016

Šalát z tofu syra

Nedávno ma v časopise Život zaujal  recept na veľmi rýchly a hlavne  chutný šalát s použitím tofu. Uvedomila som si, ako dávno som z tofu nič nerobila. 
Pamätám si na časy, keď som ho prvykrát s nedôverou ochutnávala. Zachutil mi hneď ale bol problém kúpiť ho.  Dnes už patrí medzi bežne dostupné potraviny a hlavne zdravé. Aspoň tak to tvrdia odborníci. Vyrába sa zo sójových bôbov, obsahuje veľké množstvo bielkovín, vápnik, horčík, železo, vitamíny skupiny B a E. Jeho prednosťou je aj to, že neobsahuje cholesterol. 
Výhodou tofu je, že sa dá pripraviť bežnými kuchynskými postupmi či už varením, dusením, vyprážaním ale dá sa jesť aj bez tepelnej úpravy. 

Suroviny: 250 g tofu (použila som údené), 1 balenie mrazenej zeleniny - trojkombinácia hrášok, kukurica, mrkva, 1 jabĺčko, 1 cibuľa, 2 kyslé uhorky, 150 ml sójovej majonézy (použila som obyčajnú, sójovú som nedostala kúpiť).

Postup: Nakrájala som tofu na kocky, zeleninu som uvarila, jabĺčko som nastrúhala, nakrájala som aj cibuľu a uhorky. A už som len všetko zmiešala spolu aj s majonézou. Šalát som nechala odležať v chladničke.


1 komentár: