utorok 17. mája 2016

Maslová bábovka

Kúskom bábovky ku kávičke nemôžete  nič pokaziť.  Keďže receptov na bábovku je neúrekom, stále skúšam upiecť  inú a  zatiaľ nám všetky chutili.  Aj táto maslová nesklamala.  Voňala po masle a bola dlho vláčna.


Suroviny: 250 g masla, 220 g práškového cukru, 1 vanilínový cukor, 5 vajec, 300 ml mlieka, 500 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, 2 PL kakaa, 1 PL rumu, trochu mlieka. škorica.

Postup: Bábovkovú formu som vytrela tukom a vysypala múkou.  Maslo som vymiešala s cukrom a vanilínovým cukrom do peny. Primiešala som po jednom žĺtky, striedavo som prilievala mlieko a prisýpala múku zmiešanú s práškom do pečiva. Zľahka som primiešala sneh z bielkov. Dve tretiny cesta som dala do bábovkovej formy. V hrnčeku som zmiešala kakao, rum, škoricu a pridala som trochu mlieka aby vznikla kašička. Primiešala som ju k zvyšku cesta. Cesto som potom naliala do formy a trochu som ho premiešala s bielym cestom. Bábovku som piekla pri teplote 170 stupňov asi hodinu.  






2 komentáre:

  1. Evka, máš pravdu, receptov na bábovku je veľa a asi sú všetky dobré :-)
    Ja mám také obdobia, že dlho bábovku nepečiem a potom viackrát po sebe, tiež rôzne. Potom ma to zas prejde, lebo, neviem čím to je, dlho ju pečiem, vrch mám pripečený, ale vo vnútri je surová, potom ešte pečiem, ale vrch musím zrezať, taký je spálený. Nerozumiem tomu, keď vidím aj tú tvoju, vysoká je a krásna.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, u nás je to podobné s pečením báboviek, keď mám bábovkové obdobie tak musím upiecť hneď dve a potom dlhšie nič...s tým pečením je to niekedy problém, mne sa raz stalo pri jednom recepte a ten som už úplne vymazala zo zoznamu, že mi skoro celá bábovka vytiekla ako rástla, tak vyteklo cesto z formy von, skoro som to všetko vyhodila, len som mala robotu s čistením rúry...:)

      Odstrániť