nedeľa 15. mája 2016

Makovec

Už samotný názov prezrádza, že je to koláč s makom. V tomto recepte, ktorý som našla v peknej knihe plnej výborných receptom na pečenie sú okrem maku použité aj lieskovce. Doma som mala len vlašské orechy, tak som pridala tie. Možno že s lieskovcami  by chutil makovec ešte lepšie ale ani s vlašskými nebol zlý. Na prípravu je  veľmi jednoduchý, vyskúšajte.


Suroviny: 400 g hladkej múky špeciál, 1 prášok do pečiva, 200 g kryštálového cukru, 1 vanilínový cukor, 100 g mletého maku, 100 g mletých lieskovcov (použila som vlašské orechy), 400 ml mlieka, 2 vajcia, 120 ml oleja.

Postup: Do misky som preosiala múku s práškom do pečiva, pridala som cukor, vanilínový cukor, mak a orechy. Zvlášť som v mlieku rozšľahala vajíčka s olejom a pridala  som k sypkým surovinám. 
Spolu som všetko dobre premiešala. 
Tortovú formu s priemerom 26 cm som vytrela tukom a vysypala múkou. (Môže sa piecť aj na plechu s menšími rozmermi 20x30 cm ale taký ja nemám, tak som piekle v tortovej forme). Pri teplote 170 stupňov som piekla 40-45 minút.
Vrch koláča pri pečení trochu popraskal. 

Vychladnutý makovec sa môže pocukrovať alebo poliať cukrovou polevou. 


  

1 komentár:

  1. Evka, ja pečiem niečo podobné, presne to isté tam ide, ale nevážim, podľa šálok robím. Rozdiel je v tom, že ja dávam mak celý a vlašské orechy len sekané. Mám rada, keď zrniečka maku môžem hrýzť :-)))
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť