utorok 9. februára 2016

Karamelovo-orechové rezy

Nádherné rezy, ktoré som objavila na internete  a musela vyskúšať... Mne sa síce nepodarili také krásne, ale chuťovo boli rezy  vynikajúce. Veď čo môže byť zlé na tom keď sa spoja orechy s karamelom...mňamka 

(Recept som si  mierne upravila pridaním oleja do cesta a skaramelizovaním cukru pri príprave plnky, čo v pôvodnom recepte nebolo). 

Suroviny: 5 vajec, 200 g kryštálového cukru, 1 vanilínový cukor, 200 ml vlažnej vody, 100 g mletých orechov, 250 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, 2 PL oleja.


Krém: 1 l mlieka, 3 karamelové pudingové prášky, 1 vanilínový cukor, 200 g kryštálového cukru, 250 g masla, 2 PL práškového cukru.


Postup: Celé vajcia som šľahala s cukrom a vanilínovým cukrom do peny, postupne som počas šľahania prilievala vodu a šľahala som pokiaľ nebola masa hustá a biela. Zmiešala som múku s práškom do pečiva a už len  vareškou som spolu s orechami primiešala k vajíčkam. Nakoniec som zamiešala olej. 
Cesto som rozotrela na plech, vyložený papierom na pečenie. Piekla som pri teplote 175 stupňov 25 minút. Piekla som na plechu 39x32 cm.

Krém: Z cukru som pripravila v kastróli so širším dnom  tmavší karamel, zložila som ho z ohňa a zaliala som ho asi 500 ml mlieka (pozor, začne dosť kypieť a karamel stvrdne). Hrniec som dala opäť na oheň a miešala som kým sa karamel  nerozpustil. Vo zvyšku mlieka som rozmiešala pudingové prášky a priliala som ku karamelovému mlieku. Uvarila som hustý puding. Ten som za občasného premiešania nechala vychladnúť. Vymiešala som si maslo s práškovým cukrom a potom som prišľahala takmer vychladnutý puding. Všetko som spolu ešte dobre vyšľahala. 

Krém som natrela na vychladnutý upečený plát cesta. Vrch som posypala orechami a čokoládou. Zákusok som dala dobre stuhnúť a potom som krájala na rezy.

Neviem prečo, ale nemám dobrú skúsenosť s prípravou piškótového cesta, ktoré sa robí šľahaním celých vajíčok... už veľakrát som si povedala, že to nebudem tak robiť, že budem postupovať podľa bežných postupov teda šľahať zvlášť žĺtky s cukrom, alebo najskôr bielky ale zase som sa dala presvedčiť receptom.  A možno som aj dúfala, že tentokrát mi to konečne vyjde.

Vyšľahané piškótové cesto bolo  nádherne nadýchané a bolo ho tak veľa, že som bola rada, aj upečené vyzeralo dobre. Krém tiež bez problémov ale krájanie ma nemilo prekvapilo. Cesto bolo jemné a drobilo sa.  
Keď  budem rezy robiť nabudúce a to ich  určite budem robiť, tak postup pri príprave cesta bude určite iný... alebo ak mi niekto viete poradiť čo môže byť dôvodom rozpadávania sa cesta, prečo bolo také jemné, kde som mohla urobiť chybu, budem rada a vopred ďakujem.





6 komentárov:

  1. Evi, rezy vyzerajú parádne, recept mám podobný, zvyknem dávať na polovicu práškový a kryštálový cukor a tiež hladkú a polohrubú múku.
    Ty si taká cukrárka, tak mi, prosím, poraď. Ja som sa cez víkend trápila so želatínou na rez. Máš nejaké finty ako na ňu? Prípadne akú používaš?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vierka ďakujem...asi skúsim tiež nabudúce dať radšej viac hladkej múky nebude taký jemný...s tou želatinou ti veľmi neporadím, nerobím často také aj keď dcéra má rada ovocné so želatinou ale keď už robím, tak zalievam buď Zlatým klasom uvareným v ovocnej šťave a keď chcem aby bola želatina priesvitná alebo červená, tak používam tortovú alebo granulovanú, plátkovú som ešte nikdy nepoužila. Pripravujem ju podľa návodu, veru neviem inšie poradiť...:(

      Odstrániť
  2. Evka, máš pravdu, čo by mohlo byť nedobré na karameli a orechoch? Obidvoje mám moc rada, koláčik to musí byť skvelý! Obdivujem túto tvoju záľubu, že niečo dobré nájdeš a ideš do toho! Ja na takéto pečenie nie som, a teraz, keď sme len dvaja doma, nepečiem ani z povinnosti :-)))
    Občas, tak raz do mesiaca, kúpim nám po jednom veterníku a máme zas na mesiac pokoj :-)
    Ale rôzne kysnuté občas upečiem. V sobotu som urobila 12 buchiet a včera večer ich muž dojedol.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pečiem rada už od pätnástich rokov :) a rada skúšam nové aj keď som sklamaná keď sa mi to nevydarí tak, ako by som chcela a ako to vidím na obrázku ale neodrádza ma to, nie vždy sa musí všetko vydariť a skúšam zas...u nás je na sladké syn, tak pečiem hlavne kvôli nemu ale ja tiež neodmietnem...pečiem aj kysnuté aj všetko možné čo je sladké :). Ahoj

      Odstrániť
  3. Ja si Ta chcem adoptovat,Evelina!😂 co ty nato?
    Obávam sa ,ze takých by nás bolo veľa ...
    Máj sa krásne papa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marienka neviem či by to bol dobrý nápad :) ale keby že si bližšie, kľudne ti napečiem...maj sa pekne a som rada že si sa ozvala.

      Odstrániť