pondelok 21. septembra 2015

Falošná krémeška

...takto sme ju volali doma a pod týmto  názvom mám  recept už viac ako 30 rokov zapísaný v zošite. Viem však, že existuje  určite viac názvov od Nepravej krémešky, Salajkových rezov, dokonca som v jednej knižke tento výborný zákusok našla aj pod názvom Ľadové rezy. Nech je už názov správny ten alebo ten, stále sa nič nemení na tom, že sa oplatí recept vyskúšať  a zákusok ochutnať. 



Suroviny: 450 g hladkej múky, 100 g rastlinného tuku (Hera), 120 g práškového cukru, 2 vajcia, 15 g Salajky - jelenia soľ, 150 ml mlieka.
Pre tých, ktorí nevedia čo je to Salajka - jelenia soľ, je to vlastne kypriaci prášok, ktorý sa používa pre špeciálne druhy pečiva. Do cesta sa nemusí pridávať tuk alebo stačí len malé množstvo tuku. 

Krém: 800 ml mlieka, 80 g hladkej múky, 1 vanilkový cukor, 250 g práškového cukru, 300 g masla.

Postup: Salajku rozpustiť v mlieku. Zmiešať múku s cukrom, pridať nakrájaný tuk, vajíčka, Salajku a spracovať cesto.  Cesto je mäkké a vláčne. Vypracované cesto rozvážiť na tri časti, zabaliť do potravinovej fólie  a odložiť do chladničky na 1 hodinu. Potom každú časť cesta rozvaľkať na plát. 
(Ja som rozvaľkala na veľkosť 38x32 cm). Piecť na opaku plechu na papieri na pečenie pri teplote 185 stupňov 8-9 minút. 

Krém: Väčšiu časť mlieka dať variť s vanilkovým cukrom. Vo zvyšku mlieka rozmiešať múku a potom prilievať k vriacemu mlieku. Za stáleho miešania uvariť hustý krém. Nechať vychladnúť. Sem-tam premiešať. Vymiešať maslo s práškovým cukrom a postupne prišľahať vychladnutú kašu. Nakoniec sa môže krém dochutiť rumom.

Krémom plniť pláty. Zaťažiť a dať do chladu stuhnúť do druhého dňa. Potom posypať práškovým cukrom alebo poliať čokoládovou polevou.





7 komentárov:

  1. My ich voláme vanílkové rezy a vrch posypeme práškovým cukrom ale aj tieto môžu byť fajné

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No vidíš Ľubka, ďalší názov pre tieto rezy...zvykli sme ich posypať tiež len práškovým cukrom a boli aj tak dobré. Pekný deň

      Odstrániť
  2. Evka, tento koláčik robievala moja svokra a bol výborný. Vtedy salajku nebolo dostať v obchode, keď si si zmyslela, svokre som ju vždy zháňala ja. Mali sme to dobre podelené - ja som domov doniesla materiál a ona napiekla :-)))
    Bývali sme v jednom dome s dvomi vchodmi do dvoch bytov, kde teraz bývame s mužom sami, môžeme sa tu naháňať :-)
    Ja som veľmi zlá cukrárka a moc ani nie som na sladké, tak ja pečiem len také rýchlovky.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu Dani, aj ja sa na to pamätám keď sme ju zháňali a bol to veru dosť problém...náhodou ste si to pekne rozdelili so svokrou :)...neverím že si zlá cukrárka, u nás sme zase okrem muža všetci, hlavne syn a ja na sladké takže sa veľmi často vypeká a rýchlovky tiež mám rada, všetko zmiešať vyliať na plech a upiecť :)

      Odstrániť
  3. Evi, vidíš, ja som doposiaľ poznala Salajku iba v zázvorníkoch, tuším sme ju kupovávali v Maďarsku alebo zháňali u známej v lekárni. Teraz už je bežne v obchode, ale so zázvorníkmi je veľa práce, tak to len tak raz do roka pečiem, aby som to nezabudla :-) Recept na kremešku si odkladám, už som podľa tvojich receptov na blogu párkrát kuchtila a verím, že i toto bude mňamka. Vďaka! v.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vierka teším sa že som dala tip na využitie Salajky...samozrejme som rada že ťa mojimi receptami inšpirujem...ďakujem za komentárik a pekný týždeň pá

      Odstrániť
  4. Vypadá výtečně, budu muset brzy upéct:-)

    OdpovedaťOdstrániť