pondelok 31. augusta 2015

Pizza Margherita

Čo sa týka samotnej pizze všeobecne, niekde som sa raz dávno dočítala, že pravá pizza sa pripravuje 24 hodín, potrebuje ich na správne vyzretie cesta aby bolo ľahké, vláčne a po upečení krehké...Pre kvalitu pizze je dôležitá aj teplota pečenia a veru bude v tom niečo. Z počiatku som  pekávala pizzu pri teplote 180 stupňov a dlhšiu dobu ale od vtedy, ako som začala piecť krátko a  pri vyššej teplote, u mňa je to pri 220 stupňov 8 minút v teplovzdušnej rúre a na programe "pizza", tak rozdiel v kvalite a chuti cítiť.  

Omáčka sugo  hotová, tak som urobila aj pizzu. Veľmi jednoduchú z dostupných surovín ale výbornú. Priznám sa však, že aj keď som robila podľa tohto receptu, kysnutie som "urýchlila", nečakala som toľko hodín, nebol čas 😊 ale určite to raz vyskúšam. 

Takže aký je to ten pravý recept na tradičnú taliansku pizzu? 

Suroviny: 500 g hladkej múky, 10 g sušeného droždia (alebo čerstvého), 2 PL olivového oleja, (Extra Virgin),  2 štipky soli, 3 dl vody.

Na obloženie: mozzarella, paradajky, sugo, cesnak, soľ, čerstvá bazalka,  olej.

Postup: Múku som preosiala, zamiešala som do nej soľ a droždie. Potom som pridala olej a vodu. Všetko som najskôr miešala vareškou a keď sa suroviny spojili, zľahka som miesila rukou. Cesto bolo nelepivé mäkké a vláčne. Ak treba pridať múku. Z cesta som vypracovala bochník, poprášila som ho jemne múkou, prikryla utierkou a nechala kysnúť.

Podľa pravého receptu treba prikryté cesto vložiť na 24 hodín do chladničky!

Kysnuté cesto som rozdelila na 3 časti, povyťahovala som do okrúhleho tvaru a položila na olejom vymastenú formu. Potrela som cesnakovým základom - cesnak, soľ, voda, potom sugom. Uložila som nakrájanú mozzarellu a paradajky. Posypala som bazalkou. Piekla som pri teplote 220 stupňov - teplovzduch, program pizza 8-9 minút.


1 komentár:

  1. No a ja pečiem vždy len pri 180°C, ani ma nenapadlo, že by to bolo lepšie pri vyššej. Nepečiem ju ale často, lebo manžel ju nemá rád a pre mňa sa nevyplatí ani piecť. Keď boli doma deti, bolo to dosť častá večera.
    To sugo som nepoznala, vyzerá to dobre, ale asi z domácich paradajok. Ja som používala nakrájané paradajky z plechovice.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť