streda 13. mája 2015

ORGOVÁN




Kvitnúce kvety a ich vône...aj keď medzi moje najobľúbenejšie patria ruže, nevyrovnajú sa vôňou orgovánu.
Rozkvitnuté kríky šíria naokolo svoju  omamnú vôňu. Práve ich osobitá vôňa patrila medzi obľúbené vône dávneho Orientu. Vďaka arabským pestovateľom, ktorí ju priviezli do Európy pred viac ako tisíc rokmi môžeme sa z krásy a vône orgovánu tešiť aj my.

Orgován nesmie chýbať ani v mojej záhradke. Je to drevnatý ker, má rád slnečné stanovište, vápenatú pôdu s dostatkom živín a dostatok vlahy. Má rád prihnojenie na jar a koncom leta, za čo sa odmení bohatým zakvitnutím. Z mladých kríkov sa odstráňujú odkvitnuté kvety. Zo starých vyrastených je to náročné.  Ak je potrebné presvetliť ich, tak v zimných mesiacoch radikálnym zmladzovacím rezom.
Do vázy je ho najlepšie rezať ráno. Aby dlho vydržal a tešil svojou krásou a vôňou, treba odstrániť listy, stonku narezať alebo rozdrviť a vymieňať mu vodu.



5 komentárov:

  1. Orgován je nádherný, milujem ho. Kytica na fotke je perfektná,,, krása...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekne ďakujem za pochvalu...Veľmi rada chodím na tvoju stránku ale neviem pridať komentár čo ma strašne mrzí...Eva

      Odstrániť
  2. Orgován je skutočne prekrásny. Páčia sa mi tmavé odrody. U nás ešte nekvitne, bude až asi o týždeň.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ja mám rada všetky odtiene...tak u nás o týždeň už nebudeme vedieť že orgován kvitol :) bohužiaľ už odkvitá. Pekný deň.

      Odstrániť