utorok 17. marca 2015

Karamelové rezy

Názov pre tieto rezy nie je veľmi výstižný. Plnka nebola až tak karamelovo výrazná ako som si predstavovala ale rezy boli mäkké a chuťovo dobré. Recept je už veľmi starý a v čase, keď tieto rezy piekla moja bývalá kolegyňa od ktorej recept mám, neexistoval ešte karamelový puding a krémy sa robievali prevažne  s použitím múky.  
V budúcnosti by som skôr urobila plnku s použitím karamelového pudingu. 





Suroviny: 420 g hladkej múky, 150 g práškového cukru, 110 g Hery, 2 žĺtky, 7 PL mlieka, 1 KL sódy bikarbóny.

Krém: 200 g kryštálového cukru, 100 ml  teplej vody, 750 ml mlieka, 5 PL hrubej múky, 250 g masla, 200 g práškového cukru.

Postup: Z múky, cukru, Hery, žĺtkov, sódy bikarbóny a mlieka som vypracovala cesto. Rozdelila som ho na 3 časti. Každú časť som rozvaľkala na veľkosť plechu a piekla som na papieri na pečenie pri teplote 180 stupňov 8 minút.

Príprava krému: Najskôr som upálila kryštálový cukor - karamel, priliala som vodu (pozor, uvolní sa horúca para) a miešala som kým sa karamel nerozpustil. V mlieku som rozmiešala múku, vliala som ju do karamelu a uvarila som kašu. Kým kaša chladla za občasného premiešania, vymiešala som maslo s práškovým cukrom a potom som postupne primiešala aj karamelovú kašu. 

Pláty som natrela krémom, spojila. Zákusok som dala do chladničky stuhnúť a potom som vrch poliala čokoládovou polevou. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára