sobota 12. apríla 2014

Veľkonočné vence z kysnutého cesta

Veľká noc tak ako Vianoce sa spája s typickými kysnutými koláčmi. Či už sú  to vence alebo vianočka k týmto najkrajším sviatkom u nás   neodmysliteľne patria.  



Suroviny: 300 g hladkej múky, 300 g polohrubej múky, štipka soli, 80 g kryštálového cukru, 1 vanilkový cukor, 2 žĺtky, 3 dl mlieka, 100 g pochúťkovej smotany, 120 g Palmarínu, 30 g droždia, štipka škorice, 50 g hrozienok, 50 g mandľových lupienkov, trochu rozpusteného masla na potretie vencov.

Postup: Do 1 dl vlažného mlieka som rozmrvila droždie, pridala som trošku cukru a nechala som vykysnúť - kvások. Múku som preosiala, pridala som soľ, cukor, vanilkový cukor a škoricu. Tuk som nechala zmäknúť a žĺtky som rozšľahala v 2 dl vlažného mlieka. Kvások som priliala k múke, pridala som smotanu, mlieko, tuk a vypracovala som mäkšie cesto. 
Pridala som mandle a hrozienka, ešte som prepracovala a cesto som nechala hodinu kysnúť. Počas kysnutia som ešte raz premiesila. 
Cesto som potom rozdelila na 9 časti, z každej som urobila valček a po tri som splietla do vrkoča. Z každého vrkoča som urobila venček, položila som na plech vyložený papierom na pečenie, potrela  rozšľahaným vajíčkom a posypala  mandľovými lupienkami. 
Na plechu som nechala vence podkysnúť a potom som ich pri teplote 190 stupňov piekla 25 minút. Hneď po upečení a vybratí z rúry som vene  potrela rozpusteným maslom. Vychladnuté som posypala práškovým cukrom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára