streda 2. apríla 2014

Cesnakový osúch

Keď varím  kyslé polievky vždy ma láka upiecť k nim niečo z kysnutého cesta. Hľadala som čo by sa k polievke hodilo a našla som tento  recept. Polievka síce nebola kyslá ale vynikajúco sa osúch hodil aj k hŕstkovej.



Suroviny: 250 g hladkej múky, 250 g polohrubej múky, 1/2 kocky droždia, 2 PL oleja, 1 vajce, 2 KL soli, 1 KL cukru, 350 ml mlieka, 2 PL kyslej smotany, celá rasca.

Na potretie: 2-3 PL rozpusteného masla, soľ, 6-8 pretlačených strúčikov cesnaku. 

Postup: Cesto som robila v pekárničke ale môže sa samozrejme aj ručne. Najskôr som dala do pekárničky vlažné mlieko v ktorom som rozšľahala vajíčko, rozdrobila som droždie, pridala som cukor,  smotanu a olej. Nakoniec som prisypala múku so soľou. Pekárničku som zapla na program Cesto. 
Vykysnuté cesto som z nej vybrala, roztiahla na olejom potretý plech. Vrch som potrela olejom, posypala rascou (mala som ešte pár sušených paradajok tak som dala aj tie) nechala som ešte podkysnúť a potom som piekla pri teplote 190 stupňov asi 24 minút. Po vybratí z rúry som potrela cesnakovým maslom. 

Ak sa cesto nepripravuje v pekárničke, treba postupovať ako pri klasickom kysnutom ceste. 

2 komentáre:

  1. Evičko se sušenými rajčaty výborná kombinace, udělala jsi mi velkou chuť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hmm... ten jsem ještě nepekla:-)

    OdpovedaťOdstrániť