piatok 13. decembra 2013

Rumové venčeky

A toto je niečo nové...čokoláda musí byť! Venčeky nesklamali, chutili nám.

Suroviny: 300 g polohrubej múky, 100 g čokolády na varenie, 100 g práškového cukru, 150 g masla (Hera), 1 vajce, 2 PL rumu, štipka soli, žĺtok na potretie a mandľové lupienky  na posypanie.

Postup: Preosiala som múku spolu s cukrom, nastrúhala som čokoládu, nakrájala tuk. Pridala som štipku soli, vajce a rum. Vypracovala som cesto a zabalené odložila do chladničky na 1 hodinu. Potom som cesto rozdelila na 2 časti a každú som rozšúľala na hrúbku ceruzky. Nakrájala som na 10 cm kúsky, po dva som spolu splietla a spojila do venčeka. Vrch som potrela rozšľahaným žĺtkom s 1 PL vody a pritlačila do mandľových lupienkov. Venčeky som kládla na plech vyložený papierom na pečenie a pri teplote 180 stupňov som piekla asi 13-15 minút. 
Z uvedenej dávky mi vyšlo 42 ks. 











2 komentáre: