pondelok 15. júla 2013

Ríbezľovo-orechový koláč

Znovu je tu obdobie  ríbezlí a ja si  neviem  predstaviť tento čas bez šťavnatého, krehkého ríbezľového koláčika s chrumkavou  snehovou perinkou... 
Ako každý rok, tak aj teraz  som vyskúšala niečo iné ako vlani, aj keď na pohľad takmer rovnaký koláč ako predošlé  TU a TU   
Ale tá chuť...orechy a ríbezle... nikdy by som neverila, že to môže spolu tak chutiť. 😋
Kto má rád orechové plnky nech vyskúša tento koláč,  určite nebude ľutovať. Vynikajúci.



Suroviny: 100 g Hery, 1žĺtok, 170 g polohrubej múky, 30 g práškového cukru, 1-2 PL mlieka, trochu citrónovej kôry a pár kvapiek šťavy. 

Plnka: 120 g mletých orechov, 2 PL kryštálového cukru, 1-2 PL mlieka, ríbezľový lekvár.

Sneh: 4 bielky, 200 g práškového cukru, 1 PL maizeny (zemiakový škrob), 400 g očistených ríbezlí, 1 PL kryštálového cukru.

Postup: Najskôr som vypracovala cesto z uvedených surovín. Cesto som zabalila do fólie a odložila do chladničky.

Zatiaľ som očistila ríbezle, trochu som  z nich odobrala na posypanie  a k zvyšku som nasypala kryštálový cukor  aby sa ríbezle obalili.

Orechy som zmiešala s cukrom, pridala som mlieko a chvílu som ich povarila, vznikla kašovitá hmota. (Mlieko pridávať radšej po troche aby nebola plnka príliš riedka). Nechala som vychladnúť. 

Okrúhlu formu s priemerom 26 cm som vytrela tukom a vysypala múkou. 
Cesto som rozvaľkala a vložila do formy tak, aby bolo aj na bokoch formy. Natrela som lekvárom a  orechovou plnkou. 
Vložila som do rúry  vyhriatej na 180 stupňov predpiecť. Piekla som 25 minút.
Vybrala som z rúry a  znížila som teplotu na 150 stupňov. 

Vyšľahala som bielky s cukrom na krémovitý sneh, primiešala som maizenu a nakoniec som zľahka zamiešala ríbezle obalené cukrom. 
Sneh som natrela na predpečený koláč a ešte som posypala zvyškom ríbezlí.

Koláč som vložila do rúry a pri teplote 150 stupňov som piekla 20 minút. Potom som teplotu zvýšila na 160 stupňov a dopekala som kým nebol sneh pekne zlatistý asi 15 minút. Záleží od rúry. 



1 komentár:

  1. Vidím že aj ty si si zatancovala pri ríbezlí :-). Krásny koláčik vonia až sem :-)

    OdpovedaťOdstrániť