pondelok 8. júla 2013

Dvojfarebné orechové kvietky

Už niekoľko rokov sa stretávame širšia rodina na začiatku prázdnin pri varení gulášu, samozrejme ako sa patrí varíme ho  v kotly. Tak tomu bolo aj túto sobotu. Aj keď nám počasie neprialo až tak ako sme si predstavovali,   vďaka predvídavosti môjho brata, ktorý urobil nad kotlíkom aj striešku, sme nemali guláš ochutený dažďovou vodou,   úspešne sme ho  uvarili a pochutnali si na ňom. A pretože po dobrom guláši nielen pohár pivka ale aj nejaká sladkosť dobre padne, my sme dosť maškrtná rodina, 😃 tak som upiekla "Mrežovník s tvarohovu plnkou" recept TU  a "Dvojfarebné kvietky". 


Suroviny: 560 g hladkej múky, 370 g masla (Hera), 200 g práškového cukru, 100 g mletých orechov, 2 KL mletej škorice, trochu mlieka - podľ potreby 2 PL, 1-2 PL kakaa - do 1/2 cesta, lekvár.

Postup: Zo surovín okrem kakaa som vypracovala cesto. Rozdelila som ho  na polovicu a do jednej časti som pridala kakao. 
Cestá som nechala 30 minút odpočívať v chladničke. 
Potom som každú časť zvlášť rozvaľkala na 2-3 mm a vykrajovala kolieska - kvietky plné a s otvorom tak aby sa dali spárovať. To je už na každého fantázii a chuti či chce tmavé spodné časti a bledé vrchné alebo naopak...
Kolieska som ukladala na plech vyložený papierom na pečenie a pri teplote 170 stupňov som ich piekla 13-15 minút. Vychladnuté kvietky som spájala lekvárom.  
Z uvedenej dávky mi vyšlo 75 hotových zlepených kvietkov.


3 komentáre:

  1. Poznám receptík, zvyknem robievať na vianoce. Skvelé sušienky ku kávičke a deťom k kakau.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hmm,ty vypadají pěkně, moc pěkně:-)
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak ako píšeš Jarka, sú to ozaj veľmi chutné sušienky a tiež ich robievam na Vianoce ale ako hviezdičky :). Ajka, ďakujem za pochvalu...:)

    OdpovedaťOdstrániť