pondelok 11. marca 2013

Lasagne s mletým mäsom



Suroviny: 12 ks lasagní, 700 g mletého mäsa, 2 cibule, 6 strúčikov cesnaku, 1 malý paradajkový pretlak, 240 g  konzerva paradajok alebo 8 olúpaných čerstvých paradajok, soľ, korenie, 1 dl červeného vína, 50-100 g syra, bazalka, 0,5 l mlieka, 50 g masla, 3-4 KL hladkej múky, olej.

Postup: Najskôr som si predvarila lasagne, netreba do mäkka. Cibuľku som očistila a nakrájala nadrobno. Osmažila som ju na oleji, pridala som nadrobno nakrájaný cesnak, krátko som ho opražila, keď začal voňať, pridala som mleté mäso, korenie na mleté mäso, soľ, pretlak a červené víno (nemusí byť). Za občasného miešania som mäso asi 20 minút dusila,občas som premiešala a  podlievala vodou a kečupom. 

V recepte ktorý som použila bolo uvedené, že treba uvariť omáčku z paradajok. Použila som konzervované, tak som ich chvíľu dusila s bobkovým listom. Dochutila som soľou a cukrom. Potom som omáčku pridala k udusenému mäsu.
(Príprava omáčky sa mi zdala zbytočná...keď budem recept robiť opäť, pridám paradajky k mäsu a budem spolu dusiť).

Kým sa mäso dusilo, urobila som si bešamelovú omáčku. Na masle som opražila hladkú múku, zaliala som mliekom a povarila. Pridala som soľ, nastrúhaný syr a bazalku. Už som nevarila, len som miešala kým sa syr neroztopil.

Do pekáčika vytretého olejom som uložila 4 lasagne. Preliala som bešamelovou omáčkou, dala som 1/2 množstva mäsovej zmesy, 1/2 paradajkovej omáčky, prekryla som lasagnami, znovu bešamel, mäso, omáčka a vrch lasagne zaliate zvyškom bešamelu. 

Na vrch som poukladala na plátky nakrájanú mozzarellu a  hermelín. V recepte to nebolo ale mala som doma tieto syry tak som ich využila. a urobila. Lasagne som piekla pri teplote 185 stupňov 40 minút. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára