štvrtok 7. februára 2013

Fánky

Fašiangové obdobie bez fánok si neviem ani predstaviť. Vyskúšala som už viac receptov, ale najviac sa mi páči práve tento, fánky sú krehké a rozsýpajú sa na jazyku. 

Suroviny:  500 g hladká múka špeciál (alebo polohrubá  múka) , 125 g tuku (Smetol, Palmarín, Hera), 2 žĺtka, 1 PL práškového cukru, 1 PL rumu, 1/2 KL sódy bikarbóny, 1/2 kelímku kyslej smotany (dávam podľa potreby), citrónová kôra a šťava.

Postup:  Múku preosejem, pridám na menšie kúsky nakrájaný tuk, žĺtka, cukor, rum, sódu, citrónovú kôru asi z 1/2 citróna a šťavu, smotanu. Vypracujem polotuhé cesto a nechám postáť 1/2 - 1 hodinu. Potom rozvaľkám na hrúbku 3 mm a krájam na štvorce, obdlžníky, trojuholníky, v strede nakrojím. Olej v kastróli  rozohrejem a fánky z oboch strán vyprážam  na miernejšom ohni. Vyberám na servitku alebo papier aby trochu vychladli a potom posýpam práškovým a vanilkovým cukrom.

Nech Vám chutia nielen na Fašiangy...:)







5 komentárov:

  1. Tak ty já moc ráda, budu je dělat v sobotu, bezva recept...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evka, priznávam, ja som fánky ešte nejedla,ale podla teba skúsenej a Tebe dôverujúcej vyskúšam

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Evička tak takéto krásne fánky robievala moja starká , ja som ešte neskúšala ale padľa tvojho receptu ich vyskúšam , už len za to že ja som ich nejedla veľmi veľa rokov a moje deti ich vôbec nepoznajú . Pritom v období fašiangov nemohli kedysin chýbať ani v jednej rodine .

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Teším sa z vašich komentárikov dievčence...ďakujem. Tánička a Jarka ak vyskúšate podľa tohto receptu budem rada ak napíšete ako ste boli spokojné alebo nespokojné.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. krásny recept, aj teraz by som si fánky dala s čajíkom :-)...aspoň by som zahnala tú zlú chuť z antibiotík :-/....a tie muffinky sú nádherné, krásne foto! :-)

    OdpovedaťOdstrániť