utorok 30. októbra 2012

Krehký jabĺčkový koláč

Receptov na obyčajný jabĺčkový koláčik je neúrekom....A veru nech je asi akýkoľvek, vždy je výborný. Ja som už tiež vyskúšaľa niekoľko receptov, ale najradšej sa vraciam k tomuto môjmu prvému. 

Suroviny: 500 g polohrubej múky, 250 g Hery, 150 g práškového cukru, 1 vajce, 1 PL octu, 2 PL mlieka, 1/2 prášku do pečiva.

Plnka: 1 kg očistených jabĺk, vanilkový cukor, kryštálový cukor, škorica mletá, piškóty okrúhle 6-8 kusov.

Postup: Do preosiatej múky primiešam prášok do pečiva a cukor. Pridám nakrájaný tuk, ocot, mlieko, vajce a vypracujem cesto. Ak sa mi zdá veľmi mäkké prisypem ešte trochu múky. Cesto zabalím do potravinovej fólie a dám do chladničky odpočívať aspoň na 1/2 hodiny. 
Medzitým si očistím jabĺčka a nastrúham. 

Cesto rozdelím  na dve časti. Rozvaľkám na veľkosť plechu a pomocou valčeka prenesiem na plech vyložený papierom na pečenie. 
Na cesto nastrúham piškóty, uložím nastrúhané jabĺčka, posypem vanilkovým cukrom, kryštálovým cukrom a škoricou. Prikryjem druhou časťou rozvaľkaného cesta. Pritlačím - prejdem jemne valčekom a popichám celý vrch vidličkou. (aby unikala para pri pečení) 

Najskôr pečiem pri teplote 180 stupňov 30 minút a potom teplotu stiahnem na 170 stupňov a dopekám ešte asi 20 minút.


9 komentárov:

  1. evicka , ani si nevies predstavit ako vam, doma, zavidi tu velku urodu jablcok. Ja by som uz tak zjedla taky "obycajny" jablcnik. Ja si vsak vsetko ovocie teraz kupujem a je mi luto tych pomerne drahych jablcok do jablcnika...:( Evi ja mam takmer identicky recept, len davam 500 g muky a nedavam ocot. Ten ocot tam ide kvoli comu?...zaujimavo si ho ocukrila-:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Škoda že nie si Adrianka bližšie, určite by som ti rada z jabĺčok dala, aj keď sú dosť malé keďže je ich tak veľa a nie sú také vyleštené bezchybné ako predávajú, ale viem, že sú zdravé lebo nepoužívame žiadne postreky. Ten ocot sa tam vraj dáva kvôli tomu, aby bolo cesto mäkké, povedala mi to bývalá kolegyňa od ktorej mám recept už veľa rokov, tak neviem či je to pravda ale cesto je ozaj mäkké, vyskúšaj, určite tým nič nepokazíš.

      Odstrániť
  2. krásne ozdobený koláčik, u nás je jablkový veľmi obľúbený, máš ho krásny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahooooooj kvetineka Evickaaaa!
    Sorry ,ale musela som zakricat ,aby si ma pocula,lebo som zabludila v tvojej historii skvelych receptov ako je aj tento jablcnik.
    Ocot som dala a neni ho vobec citit v kolaciku a aj s cestom sa dobre pracovalo ...
    No ale taku krasnu jablckovu ozdobu som si uz odpustila ;-):-)
    Krasny vikend cmuk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moja zlatá...aj bez tej "ozdoby" je výborný...idem ho aj ja zajtrá upiecť. Pekný víkend.

      Odstrániť