pondelok 10. septembra 2012

Šľahačková bábovka

Túto bábovku robím asi najčastejšie.  Nielenže dobre chutí ale aj jej príprava je rýchla. 


Suroviny: 3 vajíčka, 250 g kryštálového cukru, 1 vanilkový cukor, 250 ml šľahačkovej smotany, 320 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, kakao.

Postup: Vajíčka šľahám s kryštálovým cukrom a vanilkovým cukrom do peny - asi 10 minút na najvyššom stupni. Otáčky znížim a primiešam šľahačkovú smotanu, postupne múku zmiešanú s práškom do pečiva. Cesto dobre vymiešam aby sa všetky suroviny spojili a odoberiem 2/3. Bledé cesto vylejem do bábovkovej formy ktorú vytriem tukom a vysypem múkou. Do zvyšnej 1/3 cesta pridám 2-3 KL kakaa a premiešam. (Kakao je dobre rozmiešať v troche mlieka). Tmavé cesto nalejem na bledé a špajdlou cestá zľahka premiešam.  Formu vložím do vyhriatej rúry a pečiem pri 180 stupňoch asi 40 minút.  








4 komentáre:

  1. Vyzerá skvele , určite tak aj chutí :-)) ja určite vyskúšam recept .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyskusala som recept ale neurobila som babovku ale kolacik na plech. Pridala som 1x maliny a dnes robim 2x s marhulami. Kolacik je chutovo super 👌👍 ja som pridala jednu slahacku navyse pretoze som mala moc sypke cesto.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To som rada že recept zaujal...len ma prekvapilo že ste mali sypké cesto asi ste ho upravovali aby bolo dosť na plech že? Lebo ináč je dosť jedna ako je v recepte aj keď môže kvalitu cesta samozrejme ovplyvniť aj veľkosť vajíčok a kvalita múky.

    OdpovedaťOdstrániť