pondelok 10. septembra 2012

Jablkový mrežovník

Recept som našla v knižke "Recepty zo života." Koláčik vyzeral veľmi pekne a preto som ho vyskúšala. S cestom sa pracovalo dobre a určite by sa mohlo použiť aj pri upečení koláča s tvarohovou, makovou alebo orechovou plnkou. Ja som urobila jablkový ako bol v knižke. Koláč bol  vlažný a chuťovo  dobrý.  
Vyskúšajte.

Suroviny: 600 g polohrubej múky, 300 g Palmarínu, 200 g práškového cukru, 2 vajcia, 1 prášok do pečiva, 1 KL octu a 1 PL mlieka (ocot a mlieko som doplnila) 

Plnka: 2 kg už očistených, nastrúhaných jabĺčok, vanilkový cukor, mletá škorica, 150 g kryštálového cukru - ak treba aj viac, podľa kyslosti jabĺk.
Všetko spolu zmiešať.
Ak jabĺčka pustia veľa šťavy, treba ich vyžmýkať. 

Postup: Do preosiatej múky pridám cukor, prášok do pečiva, vajíčka, ocot, mlieko  a nakrájaný  tuk.  Rýchlo spracujem cesto a odložím zabalené vo fólii do chladničky aspoň na 30 minút. 
Potom cesto rozdelím na tri časti, (jedna môže byť trochu menšia, to je na mriežku).
Prvú časť cesta rozvaľkám na pomúčenej doske na veľkosť plechu.  Za pomoci valčeka cesto  prenesie na plech (používam hlbší plech 36x42cm). Plech vytriem tukom a vysypem múkou.
Na plechu potriem cesto polovicou jablkovej plnky. Na plnku položím pomocou valčeka druhé rozvaľkané cesto a natriem zvyškom plnky. 
Z menšej časti cesta urobím mriežku a uložím ju na plnku. 
Plech vložím do rúry vyhriatej na 180 stupňov a pečiem približne 45 minút, potom teplotu znížim na 170 stupňov a dopekám ešte 30 minút alebo podľa potreby.




2 komentáre: