piatok 27. apríla 2012

Rýchly koláč

Je veľa receptov podľa ktorých sa dá pripraviť rýchly a dobrý koláč. Tento k nim určite patrí. Robím ho často a rada, zatiaľ chutil každému. Vyskúšajte.

Suroviny: 250 g  polohrubej múky, 1 KL sódy bikarbóny, 180 g práškového cukru, 2 dcl prevareného mlieka, 140 g Hery alebo Palmarínu, 2 vajcia, 1-2 PL kakaa, 1 KL škorice, 2 jablká, 50 g v rume namočených hrozienok, 60 g čokolády na varenie.
  
Poleva: 2 dcl mlieka, 50 g stuženého tuku Cera, 100 g práškového cukru, 3 KL krémového prášku Zlatý klas, 2PL kakaa.


Postup: Do prevareného vlažného mlieka  som rozšľahala vajíčka. Pridala som vlažný rozpustený tuk. V miske, som zmiešala múku, cukor, sódu bikarbónu, pridala som škoricu a kakao. K sypkým surovinám som priliala tekuté a ručným šľahačom som všetko dobre premiešala.Nakoniec som k cestu už len vareškou primiešala nasekanú čokoládu, hrozienka (mohli by sa pridať aj nasekané orechy ale ja som nedala) a nastrúhané jabĺčka. 
Hotové cesto som vylalia do vymastenej a múkou vysypanej tortovej formy....a dala som piecť. Piekla som pri teplote 175 stupňov 35 minút. 

Poleva: Z mlieka som odliala trošku a rozmiešala som Zlatý klas. Zvyšok mlieka som dala do misky s cerou, práškovým cukrom a kakaom. Všetko som miešala nad parou a keď sa tuk rozpustil a všetko sa spojilo, pridala som zvyšok mlieka so Zlatým klasom. Už som len miešala pokiaľ masa nezhustla. Zdalo sa mi to dosť husté, tak som ešte priliala mlieko. Nechala som vychladnúť. Polevou som poliala vychladnutý koláč.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára