štvrtok 10. mája 2012

Buchty a koláč z jedného cesta

Z tohto množstva surovín na kysnuté cesto pečiem vždy len buchty. Ani neviem prečo som teraz z časti cesta urobila aj koláč. Buchty sú klasika ktorú pozná každý a koláč bol spestrením. 

Suroviny: 1 kg polohrubej múky, 200 g Hery, 1 droždie-kocka, 1 KL kryštálového cukru, 400 ml mlieka, 100 g práškového cukru, 2 vajcia, citrónová kôra a šťava, štipka soli.

Postup: Asi do 100 ml vlažného mlieka rozdrobím  droždie, pridám 1 KL kryštálového cukru a trošku múky. Premiešam a  nechám  kvások vzísť. Múku preosejem, pridám soľ, cukor, citrónovú kôru a šťavu (asi 2 PL šťavy), kvások a mlieko, všetko zmiešam a pridávam rozpustenú vlažnú Heru. Ak je cesto príliš husté pridám ešte mlieko. 
Cesto dobre vypracujem a dám vykysnúť.
Vykysnuté cesto na pomúčenej doske rozvaľkám, asi na 0,5 cm, nakrájam na štvorce, na každý lyžicou položím hustejší lekvár a preložím, kraje pritlačím aby lekvár pri pečení nevytiekol. Urobila som  30 buchiet. Buchty uložím na pomastený plech, natriem  aj boky buchiet olejom aby sa po upečení dali od seba oddeliť. 
Vrch buchiet potriem vajíčkom, nechám ešte podkysnúť a dám piecť do rúry vyhriatej na 190 stupňov asi 20 minút, dopekám pri 180 stupňoch asi 10 minút (v elektrickej rúre).

Zvyšok cesta som vytvarovala do kruhu a vložila do okrúhlej vymastenej formy. Na cesto som natrela slivkový lekvár, poukladala očistené na mesiačiky nakrájané jabĺčka, posypala som škoricou, kryštálovým cukrom a vanilkovým cukrom. Môže sa posypať aj posýpkou z múky, cukru a masla.  Koláč som piekla pri 180 stupňoch asi 15-20 minút.

Na koláč: slivkový lekvár, 2-3 jabĺčka, škorica, vanilkový cukor, kryštálový cukor.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára